یک اقتباس مدرن ژاپنی

کشتی زغال‌بر ژاپنی اولین سفر خود را با بادبان روتور مجهز شده تکمیل می‌کند

یک کشتی حمل زغال سنگ که برای خطوط Iino ژاپن و شرکت برق J-Power کار می کرد، اولین سفر خود را پس از نصب یک بادبان روتوری ساخت Norsepower به پایان رساند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر کشتی زغال‌بر ژاپنی اولین سفر خود را با بادبان روتور مجهز شده تکمیل می‌کند

به گزارش گروه صنعت و تجارت _پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت، این بخشی از تلاش صنعت کشتیرانی ژاپن برای تسریع استفاده از فناوری‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است و همچنین یکی از اولین بالکرهای بزرگی بود که به بادبان روتور مجهز شد.

این شرکت ها در ژوئیه 2023 برنامه های خود را برای نصب بادبان روتور در کشتی بزرگ Yodohmie اعلام کردند و گزارش دادند که این اولین کاربرد بادبان روتور در یک حامل زغال سنگ اختصاصی بود. همانطور که این فناوری مقبولیت بیشتری پیدا کرده است، سایرین از جمله Mitsui OSK Lines، Tufton، U-Ming، Vale، BHP و Berge Bulk هر کدام با پروژه هایی که از بادبان های روتور استفاده می کنند، پیش رفتند.

Yodohmie (85000 dwt) در سال 2016 در ژاپن ساخته شد و نصب بادبان روتور در دسامبر 2024 انجام شد . این کشتی که 757 فوت (229 متر) طول دارد، با یک بادبان تک روتور نصب شده بود که در نزدیکی کمان قرار گرفته بود. Norsepower گزارش می دهد که ابعاد آن 24×4 متر (79×13 فوت) است و انتظار می رود مصرف سوخت و انتشار CO2 را تقریباً 6 تا 10 درصد کاهش دهد. اولین سفر در ژانویه 2025 با استقرار بادبان روتور تکمیل شد.

بادبان روتور Norsepower یک اقتباس مدرن است که اثر مگنوس را که هنگام برخورد باد با سیلندر چرخان برای تولید نیروی محرکه ایجاد می‌شود، به تصویر می‌کشد. Nortsepower تاکید می کند که از فناوری هوش مصنوعی برای کنترل خودکار چرخش، جهت و سرعت روتور و در عین حال ترکیب اطلاعات هواشناسی در زمان واقعی، مانند جهت باد و سرعت باد استفاده می کند. داده ها با حسگرهایی به سیستم داده می شود که باد را اندازه گیری می کنند در حالی که مقدار کمی از نیروی کشتی به آرامی روتور را می چرخاند.

Iino Lines نشان می دهد که این دومین کشتی است که این شرکت به بادبان نورس پاور روتور مجهز کرده است. نوامبر گذشته، روتوری را بر روی یک حامل گاز بسیار بزرگ، Oceanus Aurora (58495 dwt) نصب کرد. این اولین کاربرد پیشرانه با کمک باد برای J-Power است. این شرکت در حال پیگیری سایر برنامه های پیشرانه با کمک باد با MOL و بادبان صلب آن و همچنین خطوط "K" و مفهوم بادبان است.

Norsepower حمایت رو به رشد از پیشرانه با کمک باد در صنعت کشتیرانی تجاری را برجسته می کند. این شرکت که در سال 2012 شروع به کار کرد، گزارش می دهد که 30 نصب روتور در 17 کشتی را تکمیل کرده است. طی 18 ماه آینده، این شرکت گزارش می دهد که 42 واحد اضافی برای نصب در 15 کشتی برنامه ریزی شده است.