به گزارش گروه صنعت و تجارت _پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت، تانکرجاگ در لنگرگاه اهیرکاپی نزدیک استانبول بود که این حادثه رخ داد. KEGM میزان نفت ریخته شده را گزارش نکرد اما گزارش داد که کشتیها را در پاسخ به آن اعزام کرد. دو قایق نجات ترکیه به همراه یک یدککش و یک لنج محیطزیست در محل نشت آب بودند.
سیگنال های AIS نشان می دهد که Jag ترکیه را مهار کرده بود. طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، این کشتی در کنار کشتی گوکدنیز در حال ذخیره سازی بود.
Jag که در سال 2005 ساخته شد، از چندین مالک و مدیرانی که با این هویت فعالیت میکنند عبور کرده و از سال 2023 در لیبریا ثبت شده است. مدیر فعلی آن در پایگاههای اطلاعاتی بهعنوان خدمات دریایی راین مستقر در هند فهرست شده است. ظرفیت کشتی 70400 dwt است.
گزارش شده است که این نفتکش چندین تماس در روسیه داشته است. اکتبر گذشته، محموله ای را از پریمورسک در روسیه به بندر پاراناگوآ برزیل برد.
این نفتکش تاریخچه لکهای دارد و آخرین بازرسی آن در سال 2023 ثبت شده است. در آن زمان، این نفتکش در عقبه، اردن بود و دارای 12 نقص بود که منجر به توقیف دو روزه شد. ژنراتور اضطراری گزارش شده است که کار نمی کند در حالی که درهای آتش نشانی، موتورهای اصلی و کمکی به عنوان "غیر مورد نیاز" ذکر شده است. همچنین به دلیل عدم تمیزی موتورخانه و مخلوط های روغنی ذکر شده است. سه کشتی که قبلاً بازرسی شده بود، همگی در روسیه بودند و هرکدام نیز چند نقص پیدا کردند.
هیچ جزئیات بیشتری توسط KEGM در مورد حادثه امروز منتشر نشده است. سیگنال AIS کشتی نشان می دهد که در لنگرگاه خارج از استانبول باقی مانده است.