نمایندگان پستی آسیا و اقیانوسیه در گردهمایی هند به تقویت شبکه پستی متعهد شدند

در نخستین گردهمایی نمایندگان پستی منطقه آسیا و اقیانوسیه که فروردین امسال با شعار "تقویت شبکه پستی" برگزار شد کاوه دولتی، معاون فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمندسازی شرکت ملی پست به عنوان نماینده پست ایران حضور داشت.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نمایندگان پستی آسیا و اقیانوسیه در گردهمایی هند به تقویت شبکه پستی متعهد شدند

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، دولتی با اشاره به اینکه این رویداد فروردین امسال به میزبانی هند و با همکاری اتحادیه پستی آسیا - اقیانوسیه (APPU) و اتحادیه جهانی پست(UPU) برگزار شد، افزود: بستری بی‌نظیر برای رهبران ارشد بخش پستی کشورهای منطقه فراهم شد تا به تبادل نظر، اشتراک تجربیات و بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌ها و نوآوری در صنعت پست بپردارند.

به گفته وی، مهمترین موضوعات طرح شده در این گردهمایی، چگونگی استفاده از شبکه‌های پستی برای تسهیل و گسترش تجارت الکترونیک بین کشورهای منطقه، راهکارهای افزایش کارایی لجستیک، تسهیل فرآیندهای گمرکی و اطمینان از اتصال یکپارچه، روش‌های نوین تحویل مرسولات از جمله استفاده، از صندوق‌های لاکر، پهپادها و مدل‌های تحویل جایگزین برای غلبه بر چالش‌های جغرافیایی و بهبود کارایی بود.

معاون فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمندسازی افزود: علاوه بر این در خصوص اهمیت به‌روزرسانی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، برای بهبود خدمات پستی و ارایه خدمات دیجیتال، نقش پست در ارایه خدمات دولتی و افزایش رفاه اجتماعی به‌ویژه در مناطق روستایی، اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای جنوب-جنوب و برنامه‌های تبادل تجربه برای تقویت ظرفیت‌ها و توسعه مهارت‌ها نیز بحث و تبادل نظر شد.وی با اشاره به اینکه در این گردهمایی فرصتی برای ارایه گزارش اقدامات، توانمندی‌ها، چالش‌ها، اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها و تجربیات ایران در توسعه تجارت الکترونیک بین کشورها فراهم شد، افزود: تاثیر فناوری‌های جدید بر کارایی لجستیک پستی، راه‌حل های نوآورانه برای تحویل در دورترین مقصد، افزایش کیفیت و سرعت و همچنین استفاده از صندوق هوشمند و نقاط تحویل خودکار مطرح شد.

نماینده پست ایران در نخسیتن گردهمایی رهبران پستی منطقه آسیا - اقیانوسیه با شعار" تقویت شبکه پستی"، گفت: مقررات پیچیده و هزینه بر گمرکی، تعریف توافق سطح خدمات (SLA) مناسب برای کیفیت توزیع تا دورترین مقصد در ارسال مرسولات فرامرزی و چالش‌های مدیریت زمان تحویل در کشورهایی که سیستم‌های آدرس دقیق ندارند را از مهمترین چالش‌های توسعه تجارت الکترونیک فرامرزی نام برد.