به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، این پروژهها که با تاکید بر بهبود زیرساختها و افزایش دسترسی مردم به خدمات پستی طراحی شدهاند، در مراسمی با حضور جمعی از معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز (سهشنبه ۲۱ اسفندماه)، در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست معرفی و به بهرهبرداری رسیدند.
این پروژهها شامل توسعه ساختارهای مدیریتی و اجرایی مبتنی بر حکمرانی داده، توسعه سطح دسترسی با رویکرد تحول دیجیتال و نقشآفرینی مؤثر در زیستبوم اقتصاد دیجیتال کشور با مشارکت بخش خصوصی هستند.
در این مراسم، پروژههای متعددی رونمایی شد که هر یک به نوعی در راستای بهبود خدمات پستی و افزایش رضایت مشتریان طراحی شدهاند.
افتتاح مرکز تماس جدید
راهاندازی مرکز جدید تماس امور مشتریان نخستین پروژهای بود که در مرکز پستی شهید مفتح افتتاح شد. این مرکز با هدف افزایش رضایت مشتریان و تسهیل پاسخگویی به سوالات مردم توسعه یافته است. با بهکارگیری فناوریهای نوین مانند CRM یکپارچه، ارزیابی کیفی مبتنی بر هوش مصنوعی و چتبات هوشمند، ظرفیت پاسخگویی و خدمات پس از فروش شرکت ملی پست به طور چشمگیری افزایش یافته است.
همچنین، امکان پاسخگویی به زبان و گویش محلی در چهار استان آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان و سیستان و بلوچستان به خدمات این مرکز اضافه شده است.
رونمایی از ناوگان جدید حمل و نقل
پروژه توسعه خطوط پستی از دیگر افتتاحات امروز بود. با هدف افزایش ظرفیت عملیاتی و سرعت تحویل مرسولات، ۲۲ دستگاه کشنده، کامیون و کامیونت به ناوگان حملونقل شرکت ملی پست اضافه شد. این اقدام به بهبود زیرساختهای شبکه پستی و تسریع در ارسال مرسولات کمک شایانی خواهد کرد.
استقرار سیستمهای جدید سورتینگ نیز با هدف هوشمندسازی فرآیندهای پستی در استانهای کرمانشاه، همدان و خوزستان و ارتقای سیستمهای موجود در مرکز تجزیه و مبادلات محقق شده است. این سیستمها به افزایش دقت و سرعت در پردازش مرسولات منجر خواهد شد.
توزیع گوشیهای هوشمند در روستاها یکی دیگر از پروژههای مهم بود که با توزیع بیش از ۳۲۰۰ دستگاه گوشی هوشمند بین نامهرسانهای روستایی، امکان ثبت الکترونیکی اطلاعات مرسولات را فراهم کرد. این اقدام به بهبود خدمات پستی در مناطق روستایی کمک میکند.
پیادهسازی خدمات L2L (قبول و توزیع در صندوقها) با هدف هوشمندسازی و بهینهسازی فرآیندهای توزیع مرسولات، خدمات لاکر به لاکر (از یک صندوق پستی هوشمند به صندوق پستی هوشمند دیگر) نیز در این مراسم راهاندازی شد.
در ادامه پروژه بارکدهای رهگیری و اعتبارسنجی از پیش چاپشده نیز با هدف سادهسازی روند قبول و ارسال مرسولات، به ویژه برای کسبوکارهای اینترنتی افتتاح شد که به افزایش سرعت و دقت در خدمات پستی کمک میکند.
دستیار پستی من که امکان دسترسی به خدمات متنوع و هوشمند پستی را از طریق سوپراپلیکیشن پرداخت اینترنتی (آپ) و رباتهای پیامرسان (بله و آیگپ) فراهم می کند نیز امروز به بهره برداری رسید.
پورتال جدید شرکت ملی پست با رویکردی مشتریمدار و سرویسمحور راهاندازی شد تا دسترسی به خدمات پستی را تسهیل کند. در نهایت نیز از اپلیکیشن پستخونه با هدف ارتقای مشتریمداری و تسریع در دسترسی به خدمات پستی طراحی شده است امروز و در این مراسم رونمایی شد.
این پروژهها نشاندهنده عزم شرکت ملی پست برای تحول دیجیتال و بهبود کیفیت خدمات پستی در کشور است. با اجرای این طرحها، انتظار میرود دسترسی مردم به خدمات پستی آسانتر و سریعتر و نقش شرکت ملی پست در زیستبوم اقتصاد دیجیتال کشور تقویت شود.