مدیرعامل شرکت ملی پست در دیدار با اعضای مرکز نوآوری پست:

بدون شرکت‌های نوآور، صنعت پست و لجستیک خرده فروشی شکل نمی‌گیرد

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در جمع شرکت‌های عضو مرکز نوآوری این شرکت با تاکید بر اینکه بدون شرکت‌های نوآور، صنعت پست و لجستیک خرده فروشی شکل نمی‌گیرد تاکید کرد: نگاهمان در همکاری با بخش خصوصی حل مساله است به همین دلیل ۱۸ پروژه از ۲۲ پروژه دهه فجر را با مشارکت این بخش اجرا می‌کنیم.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بدون شرکت‌های نوآور، صنعت پست و لجستیک خرده فروشی شکل نمی‌گیرد

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، محمد احمدی در این نشست که روز (چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به عزم پست در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ضرورت ایجاد میز گفت‌وگو با این کسب‌و‌کارها، افزود: ما به عنوان بخش دولتی مسایل و موانع توسعه خدمات پستی را بیان می‌کنیم و کسب‌و‌کارها باید ایده‌های خلاقانه را مطرح و اجرا کنند.

وی با تاکید بر سیاست‌های کلان کشور، دولت چهاردهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر توسعه همکاری با بخش خصوصی، اظهار داشت: برنامه ما هم این است که با استفاده از توان بخش خصوصی، توسعه پیدا کنیم.

مدیرعامل با اشاره به اینکه مرکز نوآوری شرکت ملی پست یکی از مراکز نوآور موفق در کشور است که از مرحله ایده به اجرا رسیده است، افزود: این مرکز اکوسیستمی است که براساس یک زایش سیستمی به بلوغ رسیده و رشد کرده است. بنابراین پذیرای انتقادها هستیم، اما نباید دست‌آوردها را نادیده بگیریم.

موظف به رفع موانع همکاری با بخش خصوصی هستیم

احمدی ساختار پیچیده، برخی قوانین دست و پاگیر و فرهنگ سازمانی را از موانع همکاری کسب و کارهای بخش خصوصی و دولتی در کشور عنوان کرد و افزود: وظیفه خود می‌دانیم تا جایی که امکان دارد این موانع را برطرف کرده و تولید محصول و ارایه خدمت را با همکاری بخش خصوصی در تمامی واحدهای اجرایی به عنوان یک تکلیف نهادینه سازیم.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، تدوین آیین نامه دورنی سازی به منظور نظم بخشی و ایجاد ساز و کار مشخص برای همکاری با بخش خصوصی و جلوگیری از تعارض منافع از الزاماتی است که باید جدیت به دنبال آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه پست روی لبه نیازهای مردم حرکت می‌کند، بنابراین بازار تامین نیازهای مردم در این شبکه وجود دارد، افزود: این موضوع نقطه قوتی است که کسب و کارهای خلاق و نوآور می‌توانند از آن بهره‌مند شده و براساس آن ظرفیت‌های جدیدی را تعریف کنند.

همکاری با بخش خصوصی از زنجیره تامین تا اطلاع رسانی

احمدی حوزه فروش سرویس‌های الکترونیکی را یکی از بازارهای بالقوه شرکت ملی پست عنوان کرد و گفت: زنجیره تامین و توسعه دولت الکترونیک نیاز به آموزش، تولید محتوا، توسعه بازار و اطلاع رسانی دارد که باید با همکاری بخش خصوصی این نیازها محقق شود.

وی همچنین به تولید و انتشار مجله تخصصی صنعت پست اشاره کرد و افزود: در صدد هستیم با راه اندازی این مجله الکترونیکی، هم صنعت پست را بهتر به جامعه معرفی کنیم و هم زمینه طرح ایده‌ها و توسعه آن را فراهم آوریم.

مدیرعامل در ادامه تدوین برنامه چهارساله توسعه پست با نگاه به برنامه هفتم توسعه کشور را یادآور شد و گفت: در این برنامه پنج گروه ذی‌نفع معرفی شده است تا با کمک آنها حرکت موتور اقتصاد دیجیتال کشور تسریع یابد، نسل سوم خدمات راه اندازی شود، مردم تجربه‌ای متفاوت از پست را احساس کنند و پست به عنوان یک شرکت پویا و در مسیر توسعه یافتگی شناخته شود.

احمدی از بانک‌های اطلاعاتی و داده‌های پستی و همچنین اعتماد مردم به شرکت ملی پست به عنوان دو سرمایه اصلی یاد کرد که با تکیه بر آن، می‌توان فصل جدیدی از همکاری با بخش خصوصی را تعریف کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از شرکت‌های نوآور همکار پست، گفت: بدون حضور این شرکت‌ها صنعت پست و لجستیک خرده فروشی شکل نخواهد گرفت.