معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه شیراز؛

ضرورت همراهی حوزه‌های آموزشی و پرورشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

محمدعلی جهاندیده یکی از مهم‌ترین موضوعات حال حاضر آموزش و پرورش را پیشگیری و مداخله در آسیب‌های روانی- اجتماعی مدارس در رابطه با خودکشی، پرخاشگری، اضطراب و بی‌انضباطی عنوان کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر ضرورت همراهی حوزه‌های آموزشی و پرورشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش گروه جامعه پایگاه خبری گفتمان فارس، او که در جمع کارشناسان‌مسوول و کارشناسان حوزه‌های مختلف اداره ناحیه سه شیراز سخن می‌گفت، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همراهی حوزه‌های آموزشی و پرورشی را یک ضرورت دانست.

جهاندیده با اشاره به انتخاب ناحیه سه شیراز به عنوان یکی از سی و دو منطقه طرح هدف کشوری این طرح گفت: وقتی قوه تخیل جلوتر از واقعیت و عقلانیت پیش رود، کنترل اتفاقات سخت‌تر و مخاطب در معرض خطرات بیشتری قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه، پایین بودن سطح تا‌ب‌آوری در جامعه و به تبع آن در دانش‌آموزان را زنگ خطر جدی دانست و مراجعه به سامانه نماد و تکمیل فرم غربالگری دانش‌آموزان را یادآور شد.

برگزاری جلسه‌های مختلف با مدیران مدارس و تبیین دستورالعمل پیشگیری و مداخله در آسیب‌های روانی اجتماعی و اجرای دقیق آن، تأکید بر افزایش تاب‌آوری دانش‌آموزان، توجیه والدین و معلمان در برخورد و رفتار با آنان، پرهیز از هر گونه تنبیه بدنی، محرومیت از کلاس و مدرسه و پرهیز از رفتارهای تحقیرآمیز و حفظ کرامت انسانی از جمله مواردی بود که جهاندیده بر اجرای منظم و درست آن تأکید کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه سه، همراهی و راهنمایی دانش‌آموزان را وظیفه همه اولیای تربیتی دانست که در این راه مشاوران می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مدیریت خشم، مهارت‌های اجتماعی و حل مسئله، آموزش مهارت‌های خودمراقبتی با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، طراحی برنامه‌های آموزشی برای معلمان و والدین در زمینه شناسایی رفتارهای خطرساز و نحوه پیشگیری از آن‌ها، به تاب‎آوری دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز کشور کمک کنند.